Wójt Gminy Miłki
ogłasza konkurs
na stanowisko Dyrektora Ośrodka Kultury
w Miłkach
- Informacja ogólne:
- a) nazwa i adres instytucji:
Ośrodek Kultury w Miłkach, ul. Szkolna 1 B, 11-513 Miłki
- b) stanowisko, wymiar czasu pracy oraz forma zatrudnienia:
Dyrektor Ośrodka Kultury w Miłkach , pełen etat, czas określony – 5 lat.
- c) zakres podstawowych czynności:
– kierowanie pracą Ośrodka Kultury w Miłkach i reprezentowanie jednostki na zewnątrz,
– realizacja celów i zadań statutowych oraz realizacja przedstawionego programu działania instytucji kultury,
– wykonywanie zadań wynikających z ustawy Kodeks Pracy w stosunku do pracowników Ośrodka Kultury w Miłkach,
– gospodarowanie środkami finansowymi przeznaczonymi na realizację zadań Ośrodka Kultury w Miłkach,
– gospodarowanie mieniem Ośrodka Kultury w Miłkach,
– podejmowanie decyzji dotyczących rozwoju lub zmian Ośrodka Kultury w Miłkach,
– współpraca z instytucjami kultury, organizacjami i innymi placówkami na rzecz mieszkańców gminy,
– podejmowanie innych działań w celu zaspokajania potrzeb mieszkańców gminy w zakresie realizacji zadań statutowych Ośrodka Kultury w Miłkach.
– poszukiwanie i pozyskiwanie innych źródeł finansowania działalności statutowych Ośrodka Kultury w Miłkach,
- Wymagane kwalifikacje kandydatów i sposób ich udokumentowania:
Do konkursu na kandydata na stanowisko Dyrektora Ośrodka Kultury w Miłkach może przystąpić osoba, która spełnia:
- a) wymagania niezbędne (formalne):
– posiada obywatelstwo polskie lub obywatelstwo państwa Unii Europejskiej lub innego państwa, którego obywatelom na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego, przysługuje prawo podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,
– posiada wykształcenie wyższe pierwszego lub drugiego stopnia w rozumieniu przepisów o szkolnictwie wyższym,
– pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
– nie była skazana prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
– nie była karana zakazem pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o których mowa w art. 31 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Dz. U. 2019, poz. 1440, z późn.zm.),
– stan zdrowia kandydata pozwala na zatrudnienie na stanowisku kierowniczym,
– dla osób nieposiadających obywatelstwa polskiego – znajomość języka polskiego potwierdzona dokumentem określonym w załączniku nr 2 do Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 16 grudnia 2009 r. w sprawie sposobu przeprowadzania postępowania kwalifikacyjnego w służbie cywilnej (Dz. U. 2019, poz. 1552).
– przedstawienie autorskiego programu działalności Ośrodka Kultury przy uwzględnieniu posiadanych środków finansowych oraz pozyskanych środków zewnętrznych.
- b) wymagania dodatkowe:
– co najmniej trzyletni staż pracy na stanowisku kierowniczym w sektorze kultury lub co najmniej pięcioletnie doświadczenie w pracy w sektorze kultury,
– wykształcenie kierunkowe związane z zadaniami realizowanymi przez Ośrodek Kultury
w Miłkach (preferowane z zakresu kulturoznawstwa, bibliotekoznawstwa), lub doświadczenie w pracy z grupami młodzieżowymi, artystycznymi oraz innymi środowiskami twórczymi
– znajomość przepisów ustaw wraz z przepisami wykonawczymi w zakresie: ustawy o samorządzie gminnym, ustawy o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej, ustawy o imprezach masowych, prawa pracy, prawa zamówień publicznych, ustawy o finansach publicznych, ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, prawa budowlanego (w zakresie obowiązków zarządcy budynków),
– umiejętność organizacji pracy, współpracy z zespołem pracowników,
– doświadczenie we współpracy z organizacjami pozarządowymi, w tym w realizacji projektów z dziedziny kultury,
– umiejętności interpersonalne: kreatywność, komunikatywność, samodzielność, dyspozycyjność, motywacja do pracy.
– znajomość zagadnień i doświadczenie w pozyskiwaniu pozabudżetowych środków finansowych w tym z programów unijnych.
- c) wymagane dokumenty:
– pisemne zgłoszenie do konkursu zawierające imię, nazwisko, dane kontaktowe oraz zwięzłe umotywowanie swojej kandydatury,
– pisemny autorski program koncepcji programowo-organizacyjnej Ośrodka Kultury w Miłkach
na okres 5 lat, ze szczególnym uwzględnieniem wizji rozwoju ośrodka kultury, współpracy z innymi podmiotami, gospodarowaniem środkami finansowymi oraz możliwościami pozyskania środków zewnętrznych,
– kwestionariusz osobowy kandydata na stanowisko Dyrektora Ośrodka Kultury w Miłkach,
– życiorys (CV),
– kserokopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie, kwalifikacje oraz doświadczenie zawodowe,
– dowód osobisty lub inny dokument ze zdjęciem potwierdzający tożsamość do okazania Komisji podczas posiedzenia,
– oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego lub dla osób nieposiadających obywatelstwa polskiego – znajomość języka polskiego potwierdzona dokumentem określonym w załączniku nr 2 do Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 16 grudnia 2009 r. w sprawie sposobu przeprowadzania postępowania kwalifikacyjnego w służbie cywilnej (Dz. U. 2019, poz. 1552),
– oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych,
– oświadczenie, że kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
– oświadczenie, że kandydat nie był karany zakazem pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o których mowa w art. 31 ust 1. pkt 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Dz. U. 2019, poz. 1440, z późn.zm.),
– oświadczenie kandydata, że w przypadku wyboru jego oferty, przed powołaniem na stanowisko Dyrektora Ośrodka Kultury w Miłkach przedłoży zaświadczenie o niekaralności z Krajowego Rejestru Sądowego,
– oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych na potrzeby postępowania konkursowego zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 94/46/WE ogólne rozporządzenie o ochronie danych (RODO) wraz z podpisaną klauzulą informacyjną o przetwarzaniu danych osobowych (załącznik nr 2 do zarządzenia),
– oświadczenie o braku przeciwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na stanowisku kierowniczym.
III. Termin i miejsce złożenia oferty o przystąpienie do konkursu, a także termin złożenia wymaganych dokumentów:
- termin i miejsce złożenia oferty wraz z wymaganymi dokumentami:
Oferty należy składać w zamkniętej kopercie z dopiskiem ,,Konkurs na kandydata na Dyrektora Ośrodka Kultury w Miłkach” w terminie do 26 lipca 2021 r. do godziny 12.00 (liczy się data wpływu) w Sekretariacie Urzędu Gminy Miłki ul. Mazurska 2, 11-513 Miłki.
informacje szczegółowe:
– oferty złożone po terminie nie będą rozpatrzone,
– oferty kandydatów, którzy nie spełnią wymogów niezbędnych i formalnych w zakresie kompletności dokumentacji będą odrzucone,
– dokumenty aplikacyjne kandydata, który zostanie wybrany w wyniku przeprowadzonego konkursu i zatrudniony, zostaną dołączone do akt osobowych,
– dokumenty aplikacyjne pozostałych kandydatów będą wydawane kandydatom przez 1 miesiąc od daty zamieszczenia informacji o wynikach konkursu w Biuletynie Informacji Publicznej Gminy Miłki: bip.gminamilki.pl za pokwitowaniem,
– nie odebrane dokumenty aplikacyjne pozostałych kandydatów zostaną zniszczone po upływie 1 miesiąca od daty zamieszczenia informacji o wynikach konkursu w Biuletynie Informacji Publicznej Gminy Miłki: bip.gminamilki.pl, przez komisję w składzie: osoba zatrudniona na stanowisku ds. kadr oraz Zastępcy Wójta Gminy Miłki. Potwierdzeniem zniszczenia dokumentów aplikacyjnych będzie protokół, który zostanie włączony
do dokumentacji z przeprowadzonego naboru.
- Informacje dodatkowe, w tym informacje o sposobie zapoznania się kandydata z warunkami organizacyjno-finansowymi działalności instytucji kultury
- a) Postępowanie konkursowe rozpoczyna się z dniem ukazania się ogłoszenia w Biuletynie Informacji Publicznej Gminy Miłki, przewidywany termin zakończenia postępowania konkursowego:
do 21 dni od daty upływu terminu składania dokumentów aplikacyjnych tj. do 16 sierpnia 2021r. - c) Konkurs zostanie przeprowadzony w II etapach:
I etap – sprawdzenie warunków formalnych wymaganych dokumentów złożonych przez kandydatów
z wymaganiami niezbędnymi określonymi w ogłoszeniu o konkursie, bez udziału kandydatów,
II etap – rozmowa kwalifikacyjna, której celem jest nawiązanie bezpośredniego kontaktu z kandydatem, weryfikacja wiedzy merytorycznej, informacji zawartych w ofercie oraz koncepcji programowo-organizacyjnej Ośrodka Kultury w Miłkach na okres 5 lat,
- O terminie i miejscu przeprowadzenia II etapu kandydaci zostaną poinformowani indywidualnie.
- W sprawie informacji o warunkach organizacyjno-finansowych działalności instytucji kultury prosimy o kontakt z Ośrodkiem Kultury w Miłkach , ul. Szkolna 1B, 11-513 Miłki 87 421 11 56 oraz Referatem Finansowym Urzędu Gminy Miłki, ul. Mazurska 2, 11-513 Miłki
- Zgodnie z art. 15 ust. 5 ustawy o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej,
przed powołaniem wyłonionego w drodze konkursu kandydata na stanowisko dyrektora strony zawierają odrębną umowę w formie pisemnej, określającą warunki organizacyjno-finansowe działalności ośrodka kultury oraz program jego działania. Odmowa zawarcia przez kandydata umowy powoduje jego niepowołanie na stanowisko Dyrektora Ośrodka Kultury w Miłkach.
- Zastrzega się możliwość unieważnienia konkursu.
Informacja o wynikach konkursu zostanie zamieszczona na stronie internetowej: www.gminamilki.pl oraz w Biuletynie Informacji Publicznej: bip.gminamilki.pl.